8.5 C
New York
maandag 13 mei 2024

Communicatie en voorlichting bij Sociale Zaken IJsselgemeenten moet beter

Klanten hebben over het algemeen een positief beeld van Sociale Zaken IJsselgemeenten en geven een rapportcijfer van 7,1. Dit komt als algemeen beeld naar voren uit het klanttevredenheidsonderzoek 2017, dat de Regionale Sociale Dienst IJsselgemeenten, waar Zuidplas deel van uit maakt, heeft gehouden. Ook tussen de gemeenten zijn geen verschillen.

Het onderzoek richtte zich op de dienstverlening in 2017. Dit gebeurde ook in 2015. Via een representatieve aselecte steekproef zijn 1.500 inwoners ( 800 Capelle, 350 Krimpen en 350 Zuidplas) met een uitkering van IJsselgemeenten uitgenodigd. In totaal hebben maar 251 klanten een vragenlijst ingevuld. Dit is een respons van 17 procent.

Klanten hebben over het algemeen een positief beeld van Sociale Zaken en geven een rapportcijfer van 7,1. Ook de tussen de gemeenten zijn geen verschillen. Op het gebied van werkzaamheden zijn klanten vooral te spreken over de uitbetaling van de uitkering: 85 procent is hier tevreden over. Ook zijn de klanten in meerderheid tevreden over het contact. De website wordt meer gebruikt, maar de tevredenheid hierover neemt af. Over schriftelijk (toon) en telefonisch contact zijn klanten minder tevreden. De meeste ruimte voor verbetering ligt volgens de klanten in de begeleiding naar het werk: hier is minder dan de helft nu tevreden over.

Het Rapport onderzoek klanttevredenheid 2017 is raadpleegbaar via https://www.zuidplas.nl/organisatie-en-bestuur/nieuws_46866/item/ruime-voldoende-voor-sociale-zaken-ijsselgemeenten_54103.html

Advertentie