De soap rond het industriegebied Doelwijk en de bereikbaarheid daarvan blijft maar door gaan. Op dit moment is de bebording nog niet aangepast aan de nieuwe aansluiting op de Moordrechtboog. Zowel provincie als Rijkswaterstaat geven aan op vragen van Gouwe IJssel Nieuws dat de bebording pas eind dit jaar gereed zal zijn. Hierdoor blijven vrachtwagens omrijden via de A12 vanaf de Moordrechtboog en via de N219 vanaf de A20. Op 200 meter voor de nieuwe aansluiting van Doelwijk staat zelfs een bord dat verkeer vanaf de Moordrechtboog rechtdoor moet richting Waddinxveen, de A12 op moet en dan bij afslag er af moet om via de Bredeweg alsnog Doelwijk te bereiken.
De nieuwe aansluiting van Doelwijk is al in april 2018 opengegaan. Nog steeds zijn er ook vrachtwagens die de Middelweg pakken en de 12 borden met vrachtwagenverbod negeren om dan vast te komen te staan voor de tunnel. Provinciaal woordvoerder Menno Zijlstra wijdt de late bebording aan de lange levertijd van de materialen. Rijkswaterstaat onderschrijft deze uitleg van de Provincie Zuid Holland. Bijzondere is dat de plannen van de Moordrechtboog, de afsluiting van de tunnel aan de Bredeweg en de nieuwe toegang naar Doelwijk al jaren bekend zijn. De gemeente Waddinxveen wist dat zij bij de aanleg van de Moordrechtboog de aansluiting moesten realiseren.
De voormalige provinciale weg is volgens een overeenkomst tussen Zuidplas, ProRail en de provincie Zuid Holland omgebouwd naar een weg voor lokaal verkeer. In deze overeenkomst uit 2012 stond al dat de spoorwegovergang gesloten zou worden als de Moordrechtboog gereed zou zijn. Pas toen de spoorwegovergang daadwerkelijk werd gesloten kwam Waddinxveen in actie en moest de provincie financieel bijspringen.
Moordrechtenaar Eelco Slingerland had eerder dit al op Twitter gevraagd aan Rijkswaterstaat maar het antwoord moet nog komen. Volgens Rijkswaterstaat zal hij echter snel een antwoord kunnen zien.