Rookmelders redden gezin in Zevenhuizen na brand in vaatwasser

Een gezin met jonge kinderen uit Zevenhuizen heeft veel te danken aan de rookmelders die in hun woning hangen. Doordat de melders afgingen werd het gezin dat lag te slapen op tijd gealarmeerd voor de brand die in hun vaatwasser in de keuken was ontstaan.

Zondagavond 4 november lag het hele gezin rustig te slapen op de bovenverdiepingenĀ  van de woning aan de Rozenstraat in Zevenhuizen. Even voor twaalf uur werden ze echter wakker van het gepiep van hun rookmelder op de eerste etage. Toen ook de rookmelder op de zolderverdieping afging, besloot de vader beneden poolshoogte te gaan nemen. Bij het openen van de deur kwam hem echter gelijk een dikke rook tegemoet, waarop hij zijn partner heeft gewaarschuwd, ze gelijk de kleineĀ  kinderen uit bed hebben gehaald en men met het hele gezin naar buiten is gevlucht.

De brandweer van post Zevenhuizen kon na enig zoekwerk in de rook die inmiddels de hele woning had gevuld, de brandhaard lokaliseren. Het bleek om een vaatwasser in de keuken te zijn, waarvan de elektrische elementen vlam hadden gevat. Nadat het vuur geblust was, kon men de woning al snel gaan ventileren, waarna men de schade aan de woning op kon nemen in samenwerking met salvage. Het gezin zal de nacht vermoedelijk elders door moeten brengen in verband met de rook-en waterschade aan het huis.