8.5 C
New York
vrijdag 26 april 2024

ChristenUnie/SGP bevraagt college van B&W over effectiviteit Zuidplas campagnes

Gemeenteraadslid Aart Slobbe van de ChristenUnie/SGP heeft schriftelijke vragen gesteld over de effectiviteit en de hoogte van de kosten van de profileringscampagnes van de gemeente Zuidplas.

Door het vorige college is vanaf 1 januari 2016 een gemeentelijke communicatie / promotie / profileringscampagne “Zuidplas Gewoon Grenzeloos” gestart. Vorig jaar is de slogan / campagne gewijzigd in “Zuidplas, De Watertuin van de Zuidelijke Randstad” en is er ook een nieuw beeldmerk ontwikkeld. Tijd om even terug te blikken en vast te stellen wat deze acties hebben gekost (en nog kosten) en wat ze hebben opgeleverd” stelt de nestor van de gemeenteraad.

Hij wil naast de financiële cijfers ook weten hoeveel mensen hiervoor zijn ingezet. Hij daagt het college uit om met argumenten te stellen of de campagne effectief is of niet. Hij wil dit voor de beide campagnes.

Tijdens de World Cup roeien in juli 2019 werd de nieuwe profilering Zuidplas, de watertuin van de zuideijke Randstad afgetrapt :”We hebben een profiel ontwikkeld voor veel doelgroepen die we willen verleiden om met Zuidplas in contact te komen” legde projectleider Guido David het nieuwe profiel toen uit aan Gouwe IJssel Nieuws zoals in het onderstaande filmpje.

Advertentie