Afvaltijden Zuidplas aangepast door warmte

Vanwege de aanhoudende warmte hanteert de gemeente Zuidplas van dinsdag 24 juni tot en met zaterdag 28 juni een hitteprotocol voor medewerkers van de buitendienst. Om veilig te kunnen werken, beginnen zij deze dagen al om 06.00 uur.

Het afvalbrengstation in Nieuwerkerk is deze week geopend van 06.00 tot 14.00 uur. Het afvalbrengstation in Zevenhuizen blijft open op dinsdag en donderdag van 11.00 tot 14.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 12.00 uur.

Ook de inzameling van PMD-afval vindt van dinsdag tot en met donderdag plaats tussen 06.00 en 14.00 uur. Inwoners wordt gevraagd hun PMD-zakken eerder bij de kroonringen of inzamellocaties aan te bieden. Daarnaast moet aangemeld grofvuil op donderdag 26 juni uiterlijk om 06.00 uur aan de straat staan.