8.5 C
New York
donderdag 22 februari 2024

Zuidplas in reviews: 3. Wash In, Nieuwerkerk aan den IJssel

Reviews geven een vermakelijk kijkje in het dagelijks leven van Zuidplas. De derde in deze reeks gaat over het wassen van de auto. Wat vertellen de bezoekers in hun reviews over de wasstraat aan de Hoofdweg? En wat krijgen we te weten over de trotse autobezitters zelf?

Esso

Bij het Esso tankstation aan de rotonde Hoofdweg/Europalaan kun je, naast tanken, ook je auto wassen. In tegenstelling tot het tanken zelf -veel te duur- roept het wassen weinig emoties op bij Google-review. Zoals Jees, die heel zakelijk de situatie schetst. “Wasstraat en Carwash aanwezig”. Alleen Boa! is echt enthousiast. Maar dat zegt niet alles over de kwaliteit van de wasstraat zelf. “Een mooie dame die je de hele tijd lief aankijkt tijdens wassen vd auto. Betoverend! 08 okt 22 , uurtje of 11. Wie ben je?”. 

Stofzuiger

Een echte autowasser stopt niet bij de Esso. Honderd meter daarachter is de Wash In, met als slogan “Maakt van wassen een beleving”. Daar adverteren ze met technologische hoogstandjes, zoals een lavashower en osmosewater. De beleving bouwt op van een smile-pakket van 9 euro naar een ‘big smile and shine’ voor €30,50. De Nieuwerkerkers kiezen duidelijk voor deze innovaties. De Wash In krijgt 4,5 ster, terwijl de Esso op 4 sterren blijft steken. Daarbij wordt de aanwezigheid van een stofzuiger het meest genoemd (72 keer). 

We make your car smile

Op de website van de ‘Wash In’ staan drie mannen van middelbare leeftijd. Waarschijnlijk zijn het de eigenaren. Er staat bij: “we make your car smile”. Net zoals bij de meeste bedrijven, zijn er ook hier Google-reviews die lastig te bevatten zijn. Bijvoorbeeld die van Koen. “Top wasstraatje…Ze nemen de tijd en likken de auto helemaal af”. Het risico van een wervende slogan, is dat het bij teleurstellingen graag gebruikt wordt. Zo gaat Team RAI in op de big smile. “WAARDELOOS! wasprogramma nummer 2, 17 euro heet Big Smile, nou die had ik niet. De velgen waren nog vies na dit programma. Toen ik aan de heren vroeg wat we hier aan konden doen, zeiden ze niets, voortaan voor 50 cent even zelf voorwassen. Na dat ik zei dat mijn velgen normaal gesproken wel schoon worden bij DeWasstraatGouda zeiden de mannen weer ; was dan maar voortaan je auto daar. Bijdehandte ouwe mannen”. Ook andere reviewers maken graag een vergelijking met een andere wasstraat. Of dat de lezer helpt, is de vraag. SHN geeft aan: “Goede carwash. Veel beter dan BOB” en Marcos “Ga naar BOB autowas daar heb je absoluut geen krassen en staan ze niet met 10 bar je autolak te vernielen”. 

Viervoeters

Er gaat een wereld voor je open bij het lezen van reviews. Mathieu maakt de lezers er op attent dat er ook een hondenwasinstallatie is bij de Wash In. Wat!? Nog een keer lezen. Het staat er echt, een hondenwasinstallatie. Onduidelijk is hoe dat werkt en of er voor de trouwe viervoeters ook een ‘big shine & smileprogramma’ is. De reviews geven ook weinig zicht op het resultaat. Nergens staat of de hond er krasvrij doorheen gekomen is. Opvallend is wel dat er veel vragen gaan over de honden. Kennelijk toch een belangrijk deel van de bedrijfsvoering. De vraag is of de slogan daar binnenkort ook op wordt aangepast. “We make your dog smile”.

Andere artikelen in deze reeks.

1. Kruidvat

2. Voetbalverenigingen

Advertentie